Zarabiaj z nami
Prowadzisz sklep lub kiosk, zajmujesz się drobnym handlem i chcesz dodatkowo zarobić?
- Aktualności
- Komunikaty
- Rozkład jazdy
- Cennik biletów
- Wynajem autobusów
- Reklama na autobusach
- Autobusy
- Przepisy porządkowe
- Wszystko o biletach
- Hurtowa sprzedaż biletów
- Kontrola biletów
- Schemat linii komunikacyjnych
- PARKING STRZEŻONY 24 H
- Niepełnosprawni
- Galeria fotografii
- Uprawnienia do ulgowych przejazdów
- Obsluga techniczna
ALFA TV
Kontrola biletów
Zgodnie z zapisami prawa przewozowego przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli biletowej w środkach komunikacji miejskiej.
Do przeprowadzenia kontroli biletowej na wszystkich liniach obsługiwanych przez ZKM Sp. z o.o. w Lęborku upoważnieni są kontrolerzy firmy Rewizor Spółka z o.o. na podstawie ważnego identyfikatora.
Skargi, zażalenia i odwołania w terminie do 7 dni od daty zdarzenia należy składać wyłącznie do firmy zatrudniającej kontrolerów (adres i godziny podane poniżej).
Odwołania pisemne wysyłać na adres:
REWIZOR Spółka z o.o.
ul. Hugona Kołłątaja 32, 76-200 Słupsk
e-mail: biuro.slupsk@rewizor.eu
Biuro obsługi pasażerów czynne w dniach:
Poniedziałek 08:00-16:00
Środa 08:00-16:00
Czwartek 10:00-18:00
Wpłaty na konto Rewizor:
82 1140 2017 0000 4002 1290 4734
Opłata dodatkowa uiszczona w terminie do 3 dni od daty wystawienia - ulega obniżeniu o 50% (decyduje data wpłynięcia i zaksięgowania na koncie - na podst. art. 454. § 1. kodeksu cywilnego).
Udowodnienie uprawnienia do przejazdu ulgowego może nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty zdarzenia. W przypadku anulowania opłaty dodatkowej pasażer zobowiązany jest do zapłaty opłaty manipulacyjnej w wysokości 10 % wartości nałożonej opłaty dodatkowej.
Bilety papierowe zakupione po kontroli jak i numer legitymacji naniesiony na znaczek biletu miesięcznego (okresowego) po kontroli - nie stanowią podstawy anulowania opłaty dodatkowej.
Co zrobić w przypadku braku podczas kontroli legitymacji uprawniającej do ulgi ?
Jeśli zdarzy się nam korzystać z komunikacji miejskiej, nie mając w kieszeni ważnej legitymacji, uprawniającej nas do ulgowego biletu lub darmowego przejazdu, w razie kontroli nie musimy wpadać w panikę.
Zgodnie z prawem przewozowym pasażer ma siedem dni na potwierdzenie prawa do ulgowego przejazdu.
W ciągu siedmiu dni od dnia przewozu należy przesłać do Firmy REWIZOR Sp. z o.o. (mailem lub pocztą) kopię dokumentu potwierdzający uprawnienie oraz wpłacić opłatę manipulacyjną. Jeżeli podróżny spełni ten warunek, opłata dodatkowa zostaje anulowana.
OPŁATY DODATKOWE:
- opłata za przejazd bez ważnego biletu - 180,00 zł.
- opłata za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu – 144,00 zł.
- opłata za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt – 72,00 zł.
- opłata za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny - 540,00 zł.
- w przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej w ciągu 3 dni od daty wystawienia dokumentu, opłatę obniża się o 50 %.
- opłata manipulacyjna za anulowanie nałożonej kary – 10% wartości nałożonej opłaty dodatkowej.
Uchwała określająca przepisy porządkowe dostępna jest na w dziale: PRZEPISY PORZĄDKOWE.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo Przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 50 poz. 601 art. 33a w związku z art. 75 ust. 1 i 2) z późn. zmianami.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalaniu wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zebranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz. U. Nr. 14, poz. 117).
- Uchwała Rady Miasta Lębork w sprawie opłat za usługi przewozowe lokalnym transportem zbiorczym oraz Uchwała Rady Miasta Lęborka w sprawie określenia przepisów porządkowych.
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24.02.2006 r. w sprawie stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego.