Zarabiaj z nami
Prowadzisz sklep lub kiosk, zajmujesz się drobnym handlem i chcesz dodatkowo zarobić?
- Aktualności
- Komunikaty
- Rozkład jazdy
- Cennik biletów
- Wynajem autobusów
- Reklama na autobusach
- Autobusy
- Przepisy porządkowe
- Wszystko o biletach
- Hurtowa sprzedaż biletów
- Kontrola biletów
- Schemat linii komunikacyjnych
- PARKING STRZEŻONY 24 H
- Niepełnosprawni
- Galeria fotografii
- Uprawnienia do ulgowych przejazdów
- Obsluga techniczna
ALFA TV
Oświadczenie ZKM Lębork sp. z.o.o w sprawie zakończenia kursów na linii nr 3
W związku z informacją z 31 grudnia 2024 r. Urzędu Gminy Nowa Wieś Lęborska o wyborze kolejnego przewoźnika do obsługi trasy Lębork - Czarnówko - Chocielewko- Lębork informujemy, że dalsze funkcjonowanie linii nr 3 na tej samej trasie staje się bezcelowe. Brak dalszego dofinansowania linii nr 3 przez gminę sprawia, że stała się ona trwale nierentowana.
Ubolewamy, że po 48 latach (linia nr 3 do Czarnówka funkcjonuje od 1976 roku) władze gminy Nowa Wieś Lęborska bez uprzedzenia zdecydowały się nagle zrezygnować z finansowania części kosztów obsługi linii nr 3 obsługiwanej przez ZKM Lębork, przekazując finansowanie innej firmie transportowej.
Na dzień dzisiejszy Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku nie jest w stanie konkurować ceną na rynku przewozów regionalnych, ponieważ Ustawodawca nie daje nam możliwości starania się o dopłaty do kilometra czy refundację za bilety ulgowe lub bezpłatne. Główny ciężar finansowy utrzymania ZKM Lębork ponosi samorząd Miasta Lęborka, a więc mieszkańcy Lęborka. Przychody ze sprzedaży biletów pokrywają jedynie ok. 20 % kosztów funkcjonowania ZKM Lębork (jest to średnia krajowa dla komunikacji miejskiej).
Zakład Komunikacji Miejskiej w Lęborku Spółka z o.o. wraz z Miastem Lębork od kilku lat inwestuje duże środki w wymianę autobusów, systemy biletowe i obsługę pasażerów. Zakupy nowoczesnych autobusów: w latach 2018-2019 - fabrycznie nowe 5 szt. o wartość ok. 6 mln zł, budowa Węzła Przesiadkowego przy dworcu PKP, zakup elektronicznego systemu sprzedaży biletów FALA, zakup pierwszych 4 sztuk autobusów elektrycznych o wartość ponad 10 mln złotych to ogromne inwestycje w transport publiczny, który ma służyć mieszkańcom Lęborka i sąsiednich miejscowości.
Zmiany w systemie transportowym powinny odbywać się z określonym wyprzedzeniem, aby można było się do nich przygotować i zaplanować koszty funkcjonowania spółki w dłuższej perspektywie. Kursowanie linii nr 3 planujemy zakończyć z dniem 31 stycznia 2025 r. Zasoby uwolnione w związku ze zmianami, postaramy się wykorzystać z korzyścią dla mieszkańców Lęborka.
Zarząd Spółki